4 powody przez które ruch organiczny na stronie spada
Zgodnie z danymi Centrum Wyszukiwarki Google, przyczynę spadku ruchu na naszej stronie możemy wywnioskować, analizując ogólny wykres ruchu na niej. Oto główne powody spadku ruchu organicznego. oraz jak je interpretować
1. Problemy techniczne w całej witrynie lub działania ręczne
W takim przypadku nastąpi gwałtowny spadek ruchu, który już się nie odbuduje. Może to być spowodowane problemami technicznymi, które uniemożliwiają Google indeksowanie, i wyświetlanie stron użytkownikom, lub jest to spodowodowane działaniem ręcznym, tj. karą od Google za naruszenie wytycznych dla webmasterów. Działania, które należy podjąć, są bardzo jasne – musimy dokładnie ustalić, na czym polega problem, i jak najszybciej go rozwiązać.
2. Zmiany algorytmów
W tym przypadku spadek jest mniej wyraźny. Google nieustannie aktualizuje sposób, w jaki szereguje wyniki wyszukiwania, i czasami te aktualizacje mogą być dla Ciebie niekorzystne i spowodować, że Twoja witryna będzie miała mniejszy ruch niż zwykle. W takim przypadku należy dostosować i zaktualizować sposób pozycjonowania, aby zniwelować spadek ruchu organicznego.
3. Problem ze strony Google
Nikt nie jest doskonały… i Google też nie jest. Czasami może się zdarzyć, że nie ma problemu z witryną, ale zaobserwowano tymczasowy spadek ruchu. W takim przypadku można zaobserwować nagły spadek ruchu, a następnie, po usunięciu problemu, jego wzrost do normalnego poziomu.
4. Sezonowość
Czy wykres odwiedzin strony internetowej ma regularnie powtarzające się wzloty i upadki? Jeśli tak, to spadek ruchu organicznego może być spowodowany sezonowością, tzn. że na Twój produkt lub usługę jest większe zapotrzebowanie w określonych porach roku. Podobnymi przemyśleniami podzielili się z nami administratorzy strony https://zamoscinfo.pl, którzy zauważyli wzloty i upadki w ruchu w zależności od miesiąca.
Aby lepiej zidentyfikować sezonowe wzorce i trendy, spróbuj porównać wykres z poprzednimi latami lub skorzystaj z narzędzi takich jak planer słów kluczowych i Google Trends, aby ocenić zainteresowanie generowane przez słowa kluczowe związane z Twoją witryną w różnych okresach.